Slideshow


Created with flickr slideshow.

Sunday, January 15, 2017

Supplement Kesuburan Shaklee: Tips Persediaan untuk Hamil...

Tidak mudah untuk hamil dengan cepat dan kadang kadang ia boleh memberikan stress apabila sanak saudara dan kawan-kawan kerap bertanya soalan yang sama.

Stress pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil. Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat. Boleh try suplement kesuburan Shaklee....

Penerangan tentang Set Kesuburan Shaklee :

Set lengkap cadangan Kesuburan Shaklee 



Set budget supplement kesuburan untuk suami & isteri


ESP (Protein) - protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur. Protein juga membantu menyihatkan ovum dan sperma.

GLA Complex - Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur.  Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti yang juga dikenali sebagai 'Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)'. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Follopio dan telur (ovum).  Tambahan cecair serviks yang sangat subur ini juga akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari didalam Tiub Fallopio, yang mana akan membnatu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semsa isteri sedang subur.

Vitalea - Uniknya Vitalea@ Multivitamin shaklee ini kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.  Penting buat suami isteri yang sibuk bekerja dan kurang menjaga pengambilan makanan atas sebab2 tertentu mahupun kekangan.

B-Complex - Uniknya vitamin B shaklee kerana ianya turut mengandungi Folid Acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormone. Terdapat 2 jenis vitamin B yang bermanfaat untuk menambah kesuburan , satu untuk lelaki dan satu untuk wanita. Vitamin B12 dapat menambah dan meningkatkan kualiti sperma dan bitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan wanita. Jenis vitamin B yang lain juga penting untuk proses penyatuan sperma dan sel telur (conception), paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan homon.

Alfalfa - Diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasas 'sakit ketika bersama', membantu mengatasi masalah keputihan, masalah haid tidak menentu/senggugut/sakit pinggang semasa didatangi haid (ambil alfalfa+kalsium), bertindak sebagai kacip fatimah.  Meningkatkan stamina suami.

Zinc - Supplement yang sangat penting untuk kesuburan especially untuk lelaki.  Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone.  Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma.

Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita.  Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantu menghasilkan telur yang matang dan berkualiti utk proses persenyawaan.

Omega Guard - Mengandungi asid lemak Omega3. Antara punca ketidaksuburan lelaki adalah disebabkan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega3 dapat membantu pembentukan acrosome yg lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala seprma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita.

Omega utk wanita - membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyawakan dapat melekat dengan sempurna.

Vitamin E - Antara keunikan Vitamin E shaklee adalah ianya dilengkapi dengan selenium, salah saru unsur penting untuk meningkatkan kuantiti sperma pada lelaki dan mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vit-E sering digunakan oleh pakar kesuburan dalam kaedah rawatan IVF. Ia merupakan sejenis antioxidant yang mampu meningkatkan kesuburan.

Ringkasnya, jika mempunyai budget, boleh lah mula dgn supplement berikut:-
Isteri
ESP
Vitalea
B com
Vitamin C
Alfalfa ( hanya option terutama yg sakit bila bersama)
GLA jika period tak regular & untuk kesuburan

Suami
ESP
Vitalea
B com
Vitamin C
Vitamin E
Zinc

Testimoni set kesuburan:

Testimoni 1

Testimoni 2



P/s: Senaman juga membantu dalam memperbaiki hormon.

EMELDA
0109304146
#ShootingStarsTeam
#ShakleeAlwaysSafeWorksGreen
#CODSandakan
#CODKk
#PostageWholeMalaysia

No comments:

Post a Comment