Slideshow


Created with flickr slideshow.

Sunday, February 5, 2017

PENGEDAR SHAKLEE SANDAKAN / PENAMPANG :B-COMPLEX PENYEBAB GEMUK???

Betulkah pengambilan B Complex boleh menyebabkan kegemukkan??



Kalau kita lihat fungsi setiap vitamin B-Complex, kebanyakan komponennya mempunyai peranan besar dalam sistem metabolisme badan. Maka, apa yang kita makan akan dibakar secara efisyen dengan kehadiran B-Complex ini, atau secara logiknya kita akan rasa mudah lapar selepas tindak balas itu. Berbalik kepada persoalan tadi...

Adakah saya akan gemuk selepas makan B-Complex? 

Bagi anda yang ambil berat tentang kenaikan berat badan, pilihlah B-Complex yang mempunyai kandungan B2, B3 dan B5 yang tinggi berbanding B1 dan B6. Tetapi harus diingat bahawa B-Complex lebih kepada mengisi kekosongan nutrien dalam badan.

Kita sedia maklum yang berat badan kita akan bertambah kalau kita makan lebih kalori daripada yang diperlukan daripada metabolisme asas badan. Untuk menjaga berat agar tidak terus bertambah, kita harus tahu cara dan masa terbaik untuk makan B-Complex supaya kesan lapar akibat kadar metabolisma badan yang efisen tidak begitu ketara. Makanlah dengan cara yang sihat, kurangkan makanan berlemak dan bergoreng, tingkatkan serat dalam makanan, serta bersenam sekurang-kurangnya 3-4 kali seminggu untuk membantu anda mengawal berat badan seimbang.



Jadi, apakah penyebab kegemukkan? 

Penyebab utama kegemukkan adalah kerana pemakanan yang tidak sihat, dan gaya hidup yang tidak aktif dan tidak sihat. 

Jom kenali jenis Vitamin B yang ada di dalam vitamin B Complex Shaklee. Ini adalah antara membuat vitamin B complex Shaklee berbeza dengan vitamin B complex di pasaran.


  • VITAMIN B1~ menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.
  • VITAMIN B2-~Memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin B-6 dan asid folic.
  • VITAMIN B3~Membantu mengurangkan kolesterol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah; membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu sistem pencernaan.  Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat menyebabkan depressi dan seterusnya meninggikan kadar utk menjadikan seseorang psyco /sakit mental. 
  • VITAMIN B5~Membantu mengurangkan stress fizikal/mental; membantu mengurangkan penuaan pramatang.
  • VITAMIN B6~Vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depressi.
  • VITAMIN B9~Bersama2 dengan vitamin B12, vitamin B9 membantu fungsi neurotransmitter. Juga mengawal depressi.
  • VITAMIN B12~Mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan B12 akan menyebabkan depressi, tidak tenteram.
  • Asid Folik~Penting dalam mengelak daripada masalah sakit sendi. Jika diambil semasa hamil, ia dapat membantu mengurangkan risiko bayi mengidap penyakit spina bifilda.



* Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

~~~Rakan Kesihatan Anda : ~~~
♡♡ EMELDA GEORGE 
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 1105266]
♡♡ Contact No : 010-9304146
♡♡ Email : vigprob_mell@yahoo.com 
♡♡ IG: Shaklee_Fabulously_In_N_Out 
♡♡Facebook Page: Fabulously_In_N_Out 
♡♡Blog:www.emeldashabelle.blogspot.my




No comments:

Post a Comment