Slideshow


Created with flickr slideshow.

Sunday, February 5, 2017

PENGEDAR SHAKLEE SANDAKAN /PENAMPANG: HUBUNGKAIT VIVIX DENGAN TELOMERES DAN DNA...



Telomere adalah struktur seakan "cap" di hujung kromosom DNA kita dan ia bertindak sebagai "pelindung" yang berada dihujung kromosom kita. Telomere mempunyai tugas sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA DARI KEROSAKAN.





Telemore setiap daripada kita panjang ketika lahir. Namun telomere ini akan memendek dan semakin pendek apabila pertambahan usia dan lagi-lagi sekiranya kita selalu stress atau tertekan ia boleh menyebabkan telomeres memendek dengan cepat.


Apa jadi bila telomere ni semakin pendek?

Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan sempurna sehinggalah sel pun mati / musnah. Bila kebanyakan sel-sel ni mati maka keluarlah macam-macam jenis penyakit pada badan kita seperti serangan jantung, diabetes, penuaan sebelum usia,kanser dan pelbagai lagi.


Jadi bagaimana untuk jaga Telomere ni?

Satu kajian terhadap Telomere iaitu The Shaklee Telomere Research LANDMARK STUDY II telah berkerjasama dengan Dr.Elizabeth Blackburn, pemenang The Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009 yang juga salah seorang Shaklee Scientific Advisory Board telah menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomerase. Kajian ini telah menguji kesan kepanjangan telomeres terhadap kesihatan manusia.




Jom lihat video di bawah: kupasan mengenai The Roles of Telomeres and Telomerase.



Specialnya Shaklee ia mempunyai Landmark Study. Ingin tahu tentang Landmark study boleh klik di sini.(Pentingnya Landmark Study). 

Landmark Study II yang dijalankan oleh Shaklee membuktikan pengambilan [Vivix, Cinch dan Vitalizer] secara konsisten setiap hari selama 5 tahun dapat mengurangkan kadar pemendekan TELOMERE sebanyak 40% !







Lindungi SEL DNA dengan VIVIX

VIVIX satu2nya produk yang melindungi SEL DNA dan formulanya telah di patern hanya boleh di dapati di shaklee sahaja..Ianya ekslusif dan tidak hairan harganya sedikit mahal kerana kualiti dan manfaatnya sangat terbaik untuk improve kesihatan.

Vivix bukan suplemen biasa. Ia melalui pelbagai kajian saintifik dan penghasilannya bertahun-tahun untuk memastikan ia betul-betul berkesan dan memberi manfaat...

*Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

~~~Rakan Kesihatan Anda : ~~~
♡♡ EMELDA GEORGE 
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 1105266]
♡♡ Contact No : 010-9304146
♡♡ Email : vigprob_mell@yahoo.com 
♡♡ IG: Shaklee_Fabulously_In_N_Out 
♡♡Facebook Page: Fabulously_In_N_Out 

♡♡Blog:www.emeldashabelle.blogspot.my

#ShootingStarsTeam
#shakleesandakan
#shakleepenampang
#shakleekotakinabalu
#pengedarshaklee

No comments:

Post a Comment