Slideshow


Created with flickr slideshow.

Saturday, February 11, 2017

LECITHIN SHAKLEE PENGEMULSI LEMAK SEMULAJADI...

Good morning. 

Kali ni kita cerita pula tentang Lecithin sebagai 'pengemulsi' lemak. Apa itu pengemulsi lemak???

Lemak vs Lecithin 

Pengemulsi lemak, memecahkan molekul molekul lemak kepada molekul-molekul kecil. Apabila molekul-molekul lemak menjadi kecil, ia memastikan lemak tidak termendap di dinding membran.

Bagaimana lecithin bertindak...

Apabila lemak-lemak menjadi molekul yang lebih kecil, apabila ia bergerak ke sistem pencernaan, ia lebih mudah disingkirkan dari badan. Bagi mendapat kesan yang lebih baik, makan lah makanan yang tinggi serat seperti sayur dan buah-buahan atau Alfalfa (disinilah Alfalfa membantu) kerana ia membantu menyerap molekul-molekul lemak yang kecil untuk dibuang melalui sistem penghadaman badan.

Lecithin membantu membasmi lemak-lemak 'baru' yang bakal masuk ke dalam badan (untuk lemak tepu atau lemak degil, disarankan untuk mengambil Omega Guard). Sebab itu lah Lecithin digalakkan diambil selepas makan. 

Jom lihat testimoni:

Testimoni 1.

Testimoni 2

Perlu diingatkan bahawa, Lecithin sama sekali bukan bertindak sebagai membakar lemak (tugas Omega Guard) tetapi sebagai 'pengemulsifier' lemak ya... 

Bagi mendapat kesan yang lebih baik dan cepat untuk slim secara selamat, boleh rujuk pada fungsi vitamin-vitamin ini:
1)Herblax = Fungsi sebagai detox usus.
2)Alfalfa= Menyerap molekul-molekul lemak yang kecil untuk dibuang melalui sistem penghadaman.
3)Omega Guard = membakar lemak tepu dan degil.

DID YOU KNOW?

❤Lecithin keluaran shaklee adalah berasaskan soya, dan soya merupakan sumber lecithin yang paling kaya, dan yang paling best, ianya bebas kolestrol. 

❤Tahukah anda yang kita tak dapat menghasilkan lecithin dengan sendiri, sebab itu kita perlu ambil daripada sumber makanan seperti lecithin berasaskan soya ini. Fungsi lecithin sebenarnya lebih dari sekadar membakar lemak.


*Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

~~~Rakan Kesihatan Anda : ~~~
♡♡ EMELDA GEORGE 
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 1105266]
♡♡ Contact No : 010-9304146
♡♡ Email : vigprob_mell@yahoo.com 
♡♡ IG: Shaklee_Fabulously_In_N_Out 
♡♡Facebook Page: Fabulously_In_N_Out 
♡♡Blog:www.emeldashabelle.blogspot.my



1 comment:

  1. Lecithin ne bagus klu combine dengan alfalfa atau herblax. Berat badan cepat turun. Bolehlah capai body impian secara sihat.

    ReplyDelete