Slideshow


Created with flickr slideshow.

Saturday, February 11, 2017

LECITHIN SHAKLEE BAIK UNTUK OTAK...

Wah, bukan main deras lagi order vitamin lecithin Shaklee sejak bulan February ni, ramai parents yang buat order dan tidak kurangnya students... Zaman sekarang ni muda remaja sudah tahu kepentingan nutrisi, advance kan..

Ehh, Lecithin ni bukan terhad untuk buang lemak saja tau, Lecithin ni popular kalangan pelajar sebab kandungan kolina didalam lecithin Shaklee... Maksudnya, ia sangai baik untuk OTAK...

Kolina penting untuk neurotransmitter...


Food for the brain

Sumber: google


FUNGSI LECITHIN UNTUK OTAK

Tahukah kita yang 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin. Lecithin mengandungi kolina yang mana merupakan satu keperluan untuk otak berfungsi dengan sempurna.

Sumber: google

Lecithin ni kan…ia membantu dalam meningkatkan bekalan kolina dan acethycholine tau. Acethycholine ni penting untuk fungsi otak yang sentiasa digunakan untuk berfikir, mengingat, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, bermain dan macam-macam lagi.

Sunber: google


APA KANDUNGAN LECITHIN SHAKLEE?

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Pic 1


Pic 2


FUNGSI KOLINA?

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neurotransmitter asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

Fungsi Kolina di dalam lecithin

RINGKASAN TENTANG LECITHIN.

✔Lecithin sangat dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory).

✔Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

✔Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.

✔ Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Sebab itulah ianya sangat  berguna bagi2 mereka2 yg ada alergi,high fever, asma, bronkitis dan emphysema..

Jom lihat testimoni Lecithin...

Testimoni lecithin.

Selain lecithin, vitamin yang juga baik untuk kesihatan otak termasuklah Omega Guard dan B-Complex Shaklee.

Vitamin yang juga baik untuk kesihatan otak


*Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

~~~Rakan Kesihatan Anda : ~~~
♡♡ EMELDA GEORGE 
♡♡ Shaklee Independent Distributor
♡♡ [ ID No : 1105266]
♡♡ Contact No : 010-9304146
♡♡ Email : vigprob_mell@yahoo.com 
♡♡ IG: Shaklee_Fabulously_In_N_Out 
♡♡Facebook Page: Fabulously_In_N_Out 
♡♡Blog:www.emeldashabelle.blogspot.my

5 comments:

  1. Lecithin bagus jika dgandingkan dengan omega untuk minda

    ReplyDelete
  2. Sbg ibu yg ada 2org baby menyusu mmg slalu tak cukup rehat dan tidur. Mcmne bole jd pelupa. Tp bila amalkn lecithin kelupaan tu tidaklah melampau(tidak blur)lupa biasa2 ja hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, sejak melahirkan anak kekuatan memori jadi kureng sikit... Tapi sejak amalkan omega + lecithin, students saya pun cakap diorg hairan btl dgn kemampuan teacher diorg focus dan ingat benda2, terutamanya during presentation.

      Delete
  3. Rugi betul x makan lecithin.. boleh dapat macam2 khasiat.. terbaiklah vitamin ni.

    ReplyDelete