Slideshow


Created with flickr slideshow.

Sunday, July 6, 2014

KENCING KOTOR!!!!

Supplement cadangan bagi mereka yang mengalami masalah KENCING KOTOR...


Kencing kotor bermaksud jangkitan kuman pada sistem saluran kencing termasuk buah pinggang. Kebanyakan kencing kotor adalah jangkitan kuman pada pundi kencing, dan jangkitan ini tidak dirawat ia boleh merebak ke buah pinggang. Bila seseorang itu mendapat masalah ini, biasanya dia akan mengalami rasa sakit dan pedih semasa membuang air kecil, kerap kali kencing dan kencing yang tidak lawas.

SIAPA YANG BERISIKO???

Secara umumnya wanita lebih senang dijangkiti masalah kencing kotor kerana saluran air kencing mereka pendek. Manakala, wanita hamil dan wanita yang baru lepas bersalin lebih tinggi risiko untuk mendapat masalah ini. Kebanyakan masalah kencing kotor adalah disebabkan oleh kuman yang merebak dari luar dan kencing tertahan.

Biasanya jangkitan ini berlaku dalam kalangan ibu hamil bahkan selepas bersalin, kerana semasa hamil, salur kencing urethra tertekan oleh bayi yang membesar menyebabkan kencing tertahan, dan semasa proses bersalin mungkin berlaku kecederaan atau trauma urethra menjadikannya bengkak dan lebam.

Dalam masa yang sama, ibu mengalami sakit pada luka bersalin/episiotomi menyebabkan dia menahan kencing. Jika ibu ada mengambil ubat penahan sakit melalui epidural, epidural boleh menyebabkan rangsangan saraf ke pundi kencing terganggu seterusnya ibu tidak terasa hendak kencing. Urinary retention ini boleh mendedahkan seseorang itu kepada masalah kencing kotor.

BAGAIMANA MENCEGAH KENCING KOTOR???

~bagi wanita hamil dinasihatkan terus berjumpa doktor untuk rawatan.
~minum banyak air putih.6-8 gelas sehari.
~terus buang air kecil jika terasa hendak kencing.
~selepas buang air kecil biasakan mengelap dari depan ke belakang
  untuk mengelak kan bakteria merebak dari kawasan dubur ke uretra.
~sebelum melakukan hubungan seks buang air kecil dahulu dan cuci dengan bersih.
~tukar tuala wanita dengan kerap.
~kurangkan minuman manis dan berkafein.

SUPPLEMENT SHAKLEE VS KENCING KOTOR.

Selain mengambil langkah pencegahan, mereka yang mengalami masalah kencing kotor juga boleh mengambil supplement cadangan daripada Shaklee untuk mengelak masalah menjadi lebih parah...

(1) PAPPERMINT GINGER

Shaklee ada penawar buat anda. Dengan bancuhan Papermint Ginger, masalah ini dapat diatasi. Papermint Ginger plus ini bukan sahaja dapat mengatasi masalah kencing tak lawas, tapi bagus untuk mengelakkan kembung perut atau berangin. Hanya bancuh bersama teh o suam, perut rasa lebih selesa dan rasanya sangat sedap. Yang paling best, asyik keluar angin je atas dan bawah. Badan rasa ringan dan perut pun selesa.

(2) ALFALFA

Memang hebat penangan Alfalfa yang merupakan "signature formula" daripada Shaklee. Memang berbagai-bagai masalah yang dpt di bantu oleh Raja Tumbuhan ini dan salah satu daripadanya ialah Alfalfa dapat merawat kencing kotor atau dalam bahasa kampung-kampung Urinary Tract Infection (Jangkitan Kuman pd Salur Kencing).

(3) GARLIC

Antibiotik yang selamat dan semulajadi - Garlic antibiotik semulajadi, ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida

Menghalang alergi - Mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asma dan selsema

Mempertingkatkan sistem penghadaman - Formula uniknya mampu mempertingkatkan berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman.

Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.

(4) PERFORMANCE DRINK (PD)

Kurangkan minum air berkafein untuk elakkan dehidrasi @ pengeluaran air berlebihan daripada badan kerana sifatnya yang diuretik. PD amat sesuai untuk mengekalkan bendalir dlm badan bagi mengelak dehidrasi..

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Terima kasih kerana membaca entry ini. Jika anda rasa ia berguna, sila klik share 'Sharing Is Caring'...

****************************************
EMELDA GEORGE
Shaklee Independent Distributor
Contact No : 0109304146
www.emeldashabelle@blogspot.com
MY FB: Fabulously In N' Out


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment