Slideshow


Created with flickr slideshow.

Tuesday, May 9, 2017

Pentingnya Protein Untuk ibu Hamil ...

Hari ni terasa untuk share secara ringkas tapi padat tentang kepentingan PROTEIN untuk preggy mom. Penting sangat ker? Tapi sebelum tu, berapa banyak protein yang diperlukan oleh ibu hamil ni? 


Berat dlm kg x 1.5= gram protein untuk sehari.

Keperluan protein...


KEBAIKAN PROTEIN UNTUK IBU HAMIL.

Rajin betul Mr.Hubby bancuh ESP untuk Ibu preggy ni.

1) Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.

2) Protein sangat penting untuk pembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini.

3) Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

4) Mengawal berat dan kadara gula dalam badan ibu hamil ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Ini membuatkan kita berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Sebab itulah, ramai ibu mengandung sukakan ESP kerana ia membekalkan tenaga berpanjangan. Gejala diabetes terjadi apabila ibu mengandung memakan makanan tinggi GI (makan makanan berat seperti nasi, manisan, air manis, dll) pada kadar yang banyak dan kerap

5) ESP membantu permbentukan kulit gebu dan cantik
Protein dalam ESP akan membuatkan sel-sel kulit kita akan bertambah gebu, halus mulus dan cantik berseri. Parut juga kian pudar dan hilang kerana protein telah mengantikannya dengan sel-sel baru. Ibu mengandung akan menjadi lebih cantik, gojes dan menawan walaupun berbadan dua. Kulit bayi di dalam kandungan juga akan menerima kebaikan ESP Shaklee ini. Bayi yang dilahirkan berpotensi mempunyai kulit yang mulus, gebu dan cantik


Dan ESP ialah PROTEIN. Bukan sebarangan protein tapi PROTEIN YANG BERKUALITI TINGGI.

A) Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

B) Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian

C) Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.

D) Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones

E) Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.


Disclaimer:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========

~~~Rakan Kesihatan Anda : ~~~
♡♡ EMELDA GEORGE 
♡♡ Contact No : 010-9304146
♡♡ Email : vigprob_mell@yahoo.com 
♡♡ IG: Shaklee_Fabulously_In_N_Out 
♡♡Facebook Page: Fabulously_In_N_Out 
♡♡Blog:www.emeldashabelle.blogspot.my

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.

Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli dengan KLIK DI SINI.



PENGEDAR SHAKLEE SANDAKAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU dan PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA dan BRUNEI.


3 comments:

  1. Ramai yang mengabaikan protein ..sel yang sihat bermula dari pemakan yang baik

    ReplyDelete
  2. Ibu yang tak hamil pun bagus minum esp

    ReplyDelete
  3. Sy jg amalkan esp semasa hamil. Satu yg sy perasan..esp bkn shja selamat utk ibu hamil..minum esp shaklee ne dpt cegah ibu2 hamil dr kencing manis. Pernah semasa hamil berat badan sy naik 3kg dlm masa 1mggu shja. Suspek kencing manis. Tp syukur..bacaan gula normal. Masa hamil tu pula mmg kuat mkn manis..

    ReplyDelete